Årsresumé

2010 har gått fruktansvärt fort och vad passar bättre en dag som denna än en liten resumé i äkta syndromanda av året som gått. Visst skulle jag kunna summera mitt år som har varit händelserikt och spännande, men det skiter jag i. Det är ju inte det som den här bloggen handlar om. Den handlar om hur jag uppfattar min omgivning i Sveriges största, kallaste, elakaste, vackraste stad.

Jag startade bloggen i september, men idéen till den har funnits hela året och lite till. Bloggen skulle komma att bli en ventil för all skit man råkar ut för i den här staden. Här skulle alla irritationer och alla stadens oskrivna regler få en samlingsplats. Begreppet Stockholm Syndromet myntades med ny innebörd och mening. Men bloggen skulle även fungera som en kärleksförklaring till Stockholm. Hur mycket man än irriterar sig på kärringar, SL och andra idioter så älskar jag staden. Den är otroligt vacker och den bjuder på något för alla. Av den anledningen började jag lägga upp veckans bild och tisdagstips. Med det sagt kommer här min topp 3 lista över de bästa stockholmsbilderna publicerade i bloggen.



Det mest minnesvärda med 2010 ur ett syndromperspektiv är:
- När min sambo ingripit i en situation på en plats full med folk där alla bara stått och glott. HÄR hittar du inlägget.
- En lirare jag sent glömmer. Riktigt äcklig snubbe. HÄR kan du läsa om honom.
- Stadens alla idioter som tycker deras väska ska ha en egen plats på tågen. Den absolut värsta hittar du HÄR.
- På tal om väskor så har jag ju startat krig mot ryggsäckarna. HÄR berättar jag varför.
- Sist men inte minst blev jag sjukt arg när Pressbyrån slarvade med cashen. Den idiotförklaringen finns HÄR.

Mina förväntningar inför 2011 då. Jag har massor. Jag förväntar mig att SL ska strula. Jag förväntar mig att stadens alla kärringar ska förbli just kärringar och jag förväntar mig att alla puckon och idioter fortsätter irritera mig. Det känns som just de tre kan man förutspå. Det kommer aldrig att ändras. Men allt annat står oskrivet. Vad som helst kan hända. Just nu ser jag fram emot ikväll. God mat, gott sällskap, god skumpa, gott avslut på 2010 och en god början på 2011. GOTT NYTT ÅR! Vi hörs nästa år.

Kommentarer
Postat av: tjohej vad det går mellan pattar & lår!

super tjusiga bilder

2011-01-02 @ 14:19:51
URL: http://joonnaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0