Ryggsäckarnas krig

Det pågår ett krig i Stockholm. Kriget mellan ryggsäcksbärare och mig. Det är ett krig i tystnad och jag får mitt ass kicked... konstant. Jag slår från underläge och behöver desperat allierade. Jag blir så trött på människor som inte fattar att de blir större med ryggsäcken på. Idag har jag fått stryk två gånger av ryggsäckarna. Vad är det för puckon egentligen som konstant verkar få för sig att vända sig om så snabbt de kan? De liksom snurrar runt ett varv när de ska svara på tilltal. De ber aldrig om ursäkt heller (det gör visserligen nästan inga stockholmare). Undrar om dessa människor tillåts i porslinsbutiker eller blir de nekade vid ingången? Jag skulle verkligen vilja se hur de beter sig i en porslinsbutik med smala gångar när någon ropar deras namn. Haha, vore så sjukt kul. Märks det att jag vill dessa människor illa? Det är för att ryggsäckarna är deras vapen och de drar sig inte för att skjuta skarpt och alla runt dem. Hur krigar man tillbaka mot dem när man själv är obeväpnad? Hur vinner jag detta krig? Tror jag måste ta resten av kvällen för att planera ut min strategi.

Kommentarer
Postat av: Karolinas onda sida

Har du kommit på en strategi angående detta! Snälla säg att du har! Jag fullständigt hatar bussen på morgonen för jag vet att jag kommer behöva stå upp och jag vet också att det kommer finnas massa människor med deras j#¤%a ryggsäckar...



Min strategi so far är att när de bökar eller vänder sig om tar jag spjärn och puttar tillbaka, detta i sin tur brukar faktiskt resultera i att personen i fråga vänder sig om och frågar om han/hon stötte emot mig. Jag brukar då svara "ja" i lite sur ton...vad tror du händer då? "oj, guuud, förlåt så mycket" So jo, visst ber dem om ursäkt allt...men alltså...



Teori: Dessa personer behöver ryggsäck för att bära omkring massa tunga böcker i, eller hur?! Ja, det har vi konstaterat...varför behöver dm böcker? Jo, för att läsa och bli smarta...nu kan vi alltså konstatera att de inte är smarta (i alla fall inte alla) Och därför är det ju inte så konstigt då om dessa människor stöter in i folk och ger dem blåmärken både här och var...eller?



(För ärligt...hur många vuxna människor som har ett vettigt jobb går runt i ryggsäck?)



Och till alla ryggsäckbärande människor som råkat ta illa upp: Hurmpf...jag tar minsann också illa upp! Se dig för!

2010-11-05 @ 12:00:36
Postat av: Stockholm Syndromet

Grym kommentar. Fullständigt älskar hur du tänker. Känns även skönt att veta att jag inte är ensam mot en armé av ryggsäckar. Grymt att du vågar ta striden.



Jag vill ju komma på en diskret men effektiv strategi, men hittills har jag bara kommit på krokben eller vassa armbågar. Låt oss sänka dem tillsammans. Jag menar hur svårt kan det vara, det är ju som sagt inte den smartaste armén och låt mig påminna om att även Rom föll.

2010-11-05 @ 15:14:46
URL: http://syndromstockholm.blogg.se/
Postat av: Karolinas goda sida

Nej, du är inte ensam angående detta problem! Och självklart tar jag striden...jag vägrar sitta ner och hålla mun, phew...det vet nog alla som känner mig:P



Hmm...vi får ta och komma på nått riktigt klurigt för att få alla dessa ryggsäckbärande människor att lämna ryggsäcken hemma. Kanske borde vi slå våra kretiva huvuden ihop och bli designers? Fast vi har nog alla hört deras argument...



¤ Sne rygg av axelväska

¤ Ond rygg av handväska

¤ Problem med kotor

¤ Felbelastning

¤ För små handväskor

Och den sista dräpande som jag anser är värst...

¤ Jag vägrar vara fåfäng bara för att...bla, bla, bla!



Men hur var nu det där ordspråket? "vill man lida pin.." nej, inte så..."vill man bli fin..." nej, inte så heller!? Nu vet jag!



"Vill Man Vara Fin Får Man Lida Pin!"

2010-11-06 @ 13:40:14
Postat av: Ludde

JAG ÄR ALLIERAD!



Har flera gånger nästan hamnat i bråk med Väskbärare som vägrar ta av sig ryggan vid anmärkning. Jag tycker att alla ska börja dra lite försiktigt i ryggsäckens botten så den känns dubbelt så tung. Om dom efter 3-4 vändor i tunnelbanan märker att folk tynger ner dom så kanske dom inte orkar ha på sig den. Eller så buntar vi ihop dom och kör en regelrätt avrättning. Inte bestämt mig än.



-AV ME RYGGAN DITT MIFFO! Ser du inte att folk trängs?



PEACE!



or war... har inte bestämt mig där heller...

2010-12-01 @ 16:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0