Bryta tystnaden

Jag har kommit på att syndromet ger mig tvångstankar, så lägg till det på listan över symtom. Jag kom på detta när jag var på väg hem idag. Jag satt på tåget och såg mig omkring. De flesta omkring mig satt och stirrade ut i tomma intet, ner i golvet eller lekte med mobilen. Några få satt och läste något. Det var så tyst som det nästan aldrig blir på tåg i Stockholm. Det enda som egentligen lät mycket var själva tåget. Jag fick då en otrolig lust att bryta tystnaden och bara skrika något rakt ut, högt och tydligt.

Problemet sen blev att jag kunde inte komma på något bra att skrika. Skulle jag bara rabbla skällsord så folk tror att jag har Tourettes, eller något roligt, eller något snuskigt, eller rent av bara AAAAAAAAAHHH!!!!! Men som sagt kunde jag inte bestämma mig så det fick förbli tyst. Istället satt jag och tänkte på hur roligt det hade varit att se folks reaktioner OM jag hade gjort det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0