Att folk aldrig lär sig

En sak som nästan dagligen förvånar och fascinerar mig är att folk på tågen inte går in i gångarna på fulla tåg. Min enda slutsats i det ämnet (och många andra) är att folk är idioter. De står verkligen dagligen och trängs i det lilla utrymmet vid dörrarna. De står där och suckar och byter tyngd på benen bara för att demonstrera hur jobbigt det är för dem att stå där samtidigt som de brottas med en armbåge i bakhuvudet. Armbågen vinner alltid. Under tiden är gångarna relativt tomma på folk. Där finns handtag att hålla sig i, tidningar att smygläsa över någons axel och ofta tillräckligt med plats för att kunna gå ner i spagat om man så skulle vilja. Men det utrymmet verkar osynligt för de allra flesta.

När ska folk fatta att de troligtvis får en sittplats snabbare, eller överhuvudtaget, om de bara går in i den osynliga gången? Det är nästan så att jag skrattar lite varje dag åt deras idioti. De väljer liksom det trånga utrymmet före en chans till sittplats, och sen klagar de över hur mycket folk det är på tågen och hur trångt det är. Jag tror på riktigt att dessa människor är neandertalare och inte fullt utvecklade sådana heller.

Kommentarer
Postat av: tobias

haha! 1-0!

2011-01-08 @ 15:12:16
URL: http://modeskrapan.se/tobiassikstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0