Lördagsplaner

Ikväll bjuder jag på middag. Om det finns en sak jag verkligen vill ägna mina helger åt så är det att laga och äta god mat. I köket mår jag bra. Jag kan dessutom lägga timmar utan problem på att planera en middag. Kvällens meny ser ut att bli pilgrimsmusslor med jordärtskockspuré till förrätt (om jag inte ändrar mig och gör en klassisk bruscetta istället). Varmrätten består av lamm med en rotsaksbearnaise och sparris och efterrätten blir rabarberbakelse med antingen hemmagjord vaniljglass eller vaniljsås. Lutar mer åt glassen faktiskt.

Men innan jag kommer till den roliga biten då jag får gå loss i köket så ska jag handla och städa. Mindre kul men ack så nödvändigt. Måste bara slita mig från soffan och datorn först. En av kvällens gäster sa att hon har ett STORT Stockholmsproblem att berätta om så nu dör jag av nyfikenhet. Vad kan det vara? Kärringar, tonåringar, rulltrappor, barnvagnar, SL. Listan kan göras lång. Finns en risk att ni får läsa om det imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0