Snyltare

Om det är något som gör mig förbannad så är det alla snyltare runt om i stan och den värsta sorten är de som ska försöka smita med en genom spärren när man dragit kortet. Det händer visserligen inte mig speciellt ofta men det hände idag. Jag stod på Slussen och letade fram mitt kort i väskan. I ögonvrån ser jag en kille som går och lurar. Man märker på en gång, även om jag bara skymtade honom, att han är på jakt efter ett sätt att komma igenom spärren. När jag fått fram mitt kort och bara är någon meter ifrån spärren märker jag att han väldigt snabbt tar rygg på mig. Jag kommer då att tänka på en sak sambon sagt vid något tillfälle om vad han brukar göra. Så jag testade. När jag la kortet på plattan på spärren började jag med att stå så långt ifrån spärren att jag behövde sträcka på armen för att nå fram med kortet. Sedan gick jag igenom väldigt sakta och direkt när jag passerat stannade jag upp för att lägga ner kortet i väskan. Sedan log jag av skadeglädje och gick vidare. På detta sätt hade han alltså inte en chans att ta sig igenom. Även om han skulle gått precis bakom så skulle han blivit klämd av spärrdörrarna när jag stannade upp (vilket visserligen skulle varit ännu mer tillfredställande). Detta är verkligen en genialisk idé som funkar varje gång. Testa nästa gång ni stöter på en snyltare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0