Se upp för dårarna

I morse hörde jag på Stockholmsnyheterna att man som stockholmare tydligen bara blir kontrollerad i lokaltrafiken var 130:e resa. Jag åker dagligen och kan med säkerhet säga att det kan omöjligen stämma. Detta skulle innebära att jag skulle bli kontrollerad en gång varannan månad, ungefär. Jag skulle nog snarare uppskatta siffran till var sjätte månad vilket då skulle vara närmare var 400:e resa. Ganska sjukt, eller hur. Nu ska de iaf utöka kontrollanterna så att det åtminstone inte ska löna sig att planka i ett halvår och sedan bara behöva pröjsa 1200kr när man åker fast. Tycka vad man vill om kontrollanterna, jag menar de flesta har ju seriösa attitydproblem, men jag glädjs åt att få se dem oftare. Eftersom jag betalar 700 pix varje månad så blir jag så galet skadeglad när de haffar nån kallsvettig idiot som tror att han/hon ska hinna av tåget innan de upptäcker honom/henne. Varje gång skrattar jag lite (läs. mycket) inombords. Och btw, han/hon hinner ALDRIG av, för de kan fan lukta sig till en plankare från andra sidan tåget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0