Försenat

Herregud vilken vecka jag har haft. Det har varit galet mycket jobb, men som tur är har det varit lika galet kul som det varit mycket.

Lovade ju att berätta om helvetet att ta sig till jobbet i torsdags. Det var helt sjukt. Det var nämligen stopp i pendeltrafiken mellan Sumpan och Karlberg, vilket ledde till att ALLA skulle ta tuben. Mao var det väldigt mycket mer folk än vanligt både på pendeln, mellan pendeln och t-bana, på t-bana och mellan blå t-bana och grön t-bana på centralen. Men självklart började mitt syndrom redan hemma på morgonen när jag hörde på trafiknyheterna att det var stopp. Det är då man börjar hyperventilera och inser vad man har att vänta. Sen ringde sambon och berättade precis samma sak jag nyss hört, att det är stopp och tågen vänder i Sumpan. Sedan säger han en rolig sak. "Det var alldeles för mycket folk i Sumpan. Orkade inte med det, så jag vände och åkte tillbaka. Snart hemma igen. Åker senare istället." Fan vad jag skrattade, jag menar vem tar sig halvvägs till jobbet och vänder?

Ok, tillbaka till mig. Det som helt förbluffade mig i Sumpan (eller varje gång SL strular) är att om folk redan är försenade, varför tar de sig fram så jäkla sakta. Det var som att alla, ja jag menar ALLA, var 80+ och hade osynliga rullatorer. Jag kan ju omöjligen varit den enda som hade bråttom. Och varför ska folk reagera som om jag tränger mig i en kö, när jag försköker ta mig fram för att förhoppningsvis hinna med en tidigare tub än vad de uppenbarligen kommer att göra? Vägen mellan pendel och tub är INTE en kö, det är en trafikled med omkörningsrätt. Kom igen, hur skulle det se ut på motorvägen om alla som försökte köra om blev prejade istället. Jag tycker helt seriöst att SL borde införa filer för gångtrafikanter, precis som på motorvägen, så alla med osynliga (och synliga) rullatorer kan hålla höger medan de som faktiskt vill komma framåt kan gå på i 160. Men, det värsta med hela den här situationen är att det är bara oktober och man vet att detta snart är ett problem dagligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0