Whatever you do, don't cross the line!

Varje morgon när jag går den sista biten till jobbet och varje eftermiddag när jag är på väg hem har jag en nära döden upplevelse. Det är nämligen så att det går en cykelbana intill gångbanan. Dessa avskiljs med en heldragen linje i marken. En liten snutt av vägen är man dessutom tvungen att gå över i cykelbanan för att gångbanan är alldeles för smal. Att som gående passera linjen gör man på egen risk. Det finns inga garantier att man kommer fram levande. Anledningen till detta är att cyklisterna VILL döda de gående. De har något oförståeligt agg mot alla som inte cyklar. Om de kommer bakifrån så plingar de aldrig utan de bränner bara på så nära de kan. Om de kommer framifrån så kan man se hur ögonen på dem lyser upp samtidigt som de ökar farten och tar sikte mot en. De vill på riktigt göra gående illa. Detta vet jag eftersom att man inte ens är säker om man håller sig till gångbanan. De fullständigt skiter i den heldragna linjen och tar sig rätten att försöka erövra allt i sin väg. Så det enda man kan göra är att hoppa åt sidan samtidigt som hjärtat hoppar ett varv i bröstkorgen, och självklart peka finger, eller inombords iaf.

Varför gör de då detta? En teori är att de är sexuellt frustrerade eftersom deras könsdelar omöjligt kan fungera när de dagligen sitter på en cykel. En annan skulle kunna vara att..... nej, jag kommer inte på någon annan anledning. Det måste vara det.

Kommentarer
Postat av: guevacci

anmäl dig till dagens blogg om du vill =P

2010-11-16 @ 11:37:24
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: meloa

www.meloa.se Din perosnliga webshop på nätet. Välkommen in. /meloa tjejerna

2010-11-16 @ 15:38:18
URL: http://www.meloa.se
Postat av: Lisa

Haha! Riktigt riktigt roligt. Jag är också övertygad om att cyklisterna har som mål att döda (åtminstone skada). Varför skulle de annars åka så fort? Man kan cykla i en lagom takt också. Det är som om man alltid skulle springa när man faktiskt kan gå.

2010-11-17 @ 10:40:33
URL: http://flortunn.blogg.se/
Postat av: Stockholm Syndromet

Bra poäng där Lisa.

2010-11-17 @ 13:49:13
URL: http://syndromstockholm.blogg.se/
Postat av: Ulrika

JAg som inbiten cyklist tycker tvärtom (fast inte just du då, du är såklart undantagen). Alla jävla gångtrafikanter går ju förfa-an i HELA! vägen! För att inte tala om alla fi**or som går med barnvagn och nåt till litet glin som springer kors och tvärs i vägen och sen har mage att bli sur på mig för att jag nästan håller på att köra över deras fula barn. Finns bara en förklaring till det beteendet: Dom vill dö. Och jag plingar alltid. Ibland får man plinga hela vägen om, då brukar jag köra så jävla nära det bara går utan att köra på bara för att skrämma skiten ur dom. Sen pickar jag med stora rörelser intensivt mot tinningen, ibland kommer det långa fingret väl till pass.



Oj, bloggar jag i dina kommentarer? Kanske dags att börja blogga själv.

2010-11-17 @ 20:43:19
Postat av: Stockholm Syndromet

Ja Ulrika, det låter som om du har ett inlägg som bara väntar på att få skrivas.

Don't get me started on morsor och deras barnvagnar. Det förtjänar också ett helt eget inlägg.

2010-11-17 @ 20:52:18
URL: http://syndromstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0