Strumplästen

När jag idag gick på tåget som skulle ta mig hem letade jag som vanligt efter en bra sittplats. Jag gillar att sitta vid fönstret eftersom det där är lättast att ignorera människor. Jag får syn på en fönsterplats mittemot en till synes vanlig man. När jag närmar mig ser jag att han blockerar fönsterplatsen med en stor portfölj bredvid hans fötter på golvet och en påse framför hans fötter. Jag blir lite lätt irriterad att han självmant inte flyttar på dessa saker när det väller in hyfsat mycket folk, men jag sätter mig ändå på platsen närmast gången (snett emot honom alltså).

Så fort jag satt mig tittar jag ner och ser att han har inga skor på sig. Han sitter alltså i bara strumplästen med fötterna placerade ovanpå skorna. Påsen som jag först trodde stod framför hans fötter visar sig ligga halvt över fötterna och portföljen står tätt intill han ben. Det var så uppenbart att han försökte dölja att han tagit av sig skorna. Hans fötter var varken blöta eller luktade fotsvett. Jag spekulerade säkert hela resan i varför han tagit av sig skorna, och gör det fortfarande. Det hör nog till en av de mest ovanliga saker jag sett i Stockholms lokaltrafik men ändå ganska underhållande.

Kommentarer
Postat av: Ivan

Det var jag. Jag tog av mig skorna för att jag såg att du klev på vagnen och att du säkert skulle vilja ha något att blogga om. Tacka mig inte, skicka bara vidare!

2010-12-09 @ 21:23:00
Postat av: Ivan

Wow! Varumärket "Happy socks" har just nu en banner i din blogg. Mindblowing, minst sagt!!!

2010-12-09 @ 21:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0