Orka

Min ork har försvunnit. Jag orkar knappt konstatera att den är borta och jag orkar definitivt inte leta efter den. Den här veckan har jag INTE orkat:

- Gå av ett tåg utan värme när det stod stilla i 20 minuter.
- Skrika fitta till ett pucko som avsiktligt vägrade väja och gick rakt in i mig utan att be om ursäkt.
- Baka lussebullar, köpa julklappar eller över huvud taget inspireras av julen.
- Storhandla, städa eller utföra någon form av hushållsarbete.
- Blogga.
- Rensat garderoben eller ens kastat smutstvätten i tvättkorgen.

Fuck it, jag orkar inte ens skriva färdigt listan. Återkommer senare när jag har lite mer energi.

Kommentarer
Postat av: Karolina

Förstår dig helt! Min ork har också försvunnit:( Julklappar, julbak, storstäd, hemstäd, tvättning, handling, julpyntning...nej, tack. Inte i år kära familj, jag avstår!



Frågade mamma om hon viste vart den tagit vägen, min ork alltså, hon sa att det gjorde hon inte. Sen kom hon förbi med lite piller som hon köpt till mig. Hon sa att det skulle vara nått uppiggande, men hon hade tagit fel och gav mig lugnande istället...hittade inte orken, men gott sov jag!



Sen undrar jag en sak...om du haft orken hos dig, hade du verkligen skrikit fitta till personen som gick in i dig? fniss Det skulle jag minsann filmat och lagt ut på youtube, bara så du vet:)

2010-12-04 @ 23:11:34
Postat av: Stockholm Syndromet

Haha, lugnande är väl det sista man behöver. Skönt misstag.



Vet inte om jag skrikit fitta på riktigt, men jag orkade ju tänka tanken iaf och jag hade verkligen lust för det var så uppenbart avsiktligt. Alternativet hade varit en dansk skalle. Men jag måste ju komma ihåg att jag är stockholmare och vi skriker inte saker bara sådär.

2010-12-04 @ 23:37:01
URL: http://syndromstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0