Finns du?

Jag stod som vanligt i min dvala i morse på bussen, lite lätt irriterad efter att spärrarna nyss fått för sig att slå igen med mig i mitten. Jag hade dock fått en finfin ståplats på bussen som var nästintill proppfull. Jag står och stirrar ut i tomma intet (som alltid då klockan bara är barnet) och helt plötsligt hör jag mannen som sitter intill mig säga "Varsågod och ta min plats. Jag kan stå." Han sa det inte till mig utan till en dam som var minst 80 år och verkligen såg ut at vilja sitta.

Detta måste väl ändå höra till ovanligheterna i Stockholm. Jag kan på riktigt inte komma ihåg senaste gången någon lämnade "sin" plats till någon bättre behövande. Oftast får både gravida, gamla och folk med brutna ben finna sig i att stå upp. Jag blev faktiskt lite rörd av denna vänliga mans goda gärning. Jag trodde att dessa människor var utrotade, att de inte fanns längre. Fast jag hade gjort samma sak om jag haft en sittplats att ge. Och jag finns ju. Men det roligaste med hela den här historien var att se skuldkänslorna i alla de människors ögon som inte reste sig för att erbjuda sina platser. Haha, rätt åt dem.

PS. Jag vet att jag missade Tisdagstipset igår. Glömde faktiskt helt bort at det var tisdag. Men ta det lugnt, för ni lär inte få någon Veckans bild heller. Det är helt en sån vecka.

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har nu kört igång julklappstävlingar

& det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-12-16 @ 22:54:03
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0