Konstigt

Vad gör man när det är 20° och sol? Jo, man sätter sig i en park med goda vänner. Så det var precis det jag gjorde efter jobbet. Hur trevligt som helst. Parkhäng hör sommaren till och mitt första för året fick bli i Rålis. Har dock kommit på en sak. Folk i parker gör konstiga saker.

Ett killgäng i närheten av oss satt och grillade. Sen kastade de mat till fiskmåsarna, som glada kom flygande, varpå de schasade iväg dem. Konstigt. Ett annat sällskap på ca 12-16 personer kom bärandes på hela 6 flak med öl. Konstigt...för att vara måndag. En kille gjorde push-ups (inte armhävningar alltså, utan man håller i en stolpe och drar upp sin kroppsvikt). Han gjorde rätt många men det såg lite konstigt och okontrollerat ut. När han hoppade ner så kollade han sig omkring för att se vilka reaktioner han skulle få, inte så konstigt kanske, men väldigt roligt.

Men det konstigaste av allt var att det helt plötsligt kom en tjej gående.....TOPLESS. Hon verkade inte det minsta påverkad att folk glodde på henne, för det hör ju inte till vanligheterna att man ser en tjej komma gående topless. Hon stannade upp mitt på gräsmattan i några minuter för att lokalisera de hon skulle träffa. En stund senare spelade de volleyball och hon var fortfarande topless. Cred åt henne att hon vågar göra ett sånt statement, för det måste jag ändå anta att det var, men lite konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0