The most annoying thing in the whole wide world

Varje morgon tar jag en buss från Slussen för att komma till jobbet och minst två dagar i veckan missar jag precis bussen av en väldigt irriterande anledning. Det är nämligen så att när man kommer till bussterminalen på Slussen så måste man gå över vägen där "Ej i trafik"-bussarna åker förbi för att komma till hållplatsen.

Många morgnar känns det som om det är minst lika många otrafikerade bussar som trafikerade. Man står där och väntar på att fem bussar ska passera (för man vill ju inte bli överkörd), samtidigt som folk står och puttas och buffar, samtidigt som man mellan bussarna ser att det ändras från 1 min till NU på busstavlan, samtidigt som man rotar fram sitt busskort och gör sig redo att springa och precis när man hunnit över och springer för livet med busskortet viftandes i handen så åker bussen. Det är så sjukt irriterande.

Jag förstår att bussen har en tid att hålla och jag tycker att de bör åka på utsatt tid, men varför kan inte de bussar som uppenbarligen inte har en tid att passa släppa över de som har det? Jag blir på riktigt galen av den attityden hos bussförare. Det är så pass att jag ofta skiter i om det kommer en buss och springer över ändå. Enda problemet med det är att det är en fet jävla gamble. Det är rysk roulette med mitt liv som insats, men någon måste ju lära dem att stanna, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det övergångsstället brukade jag korsa nästan varje dag i ett år. Fast jag skulle åt andra hållet förmodligen och efter ett tag så tröttnade jag och började variera morgonen med att gå ned under igenom köpcentrumet istället. Man kunde göra det om man jobbade i glashuset. Lite av en lyx måste jag säga.



Men jag sprang till 3:an en gång i sån stress att jag stukade foten och missade bussen som inte stannade för en haltande jag. Så försiktig med att rusa till bussen på morgonen bara.

2011-06-13 @ 22:51:50
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Stockholm Syndromet

Hmm, jag tror vi menar olika ställen. Om jag tänker rätt så tänker du på övergångsstället uppe vid torget. Jag menar nere vid bussterminalen, men det tyder ju bara på att situationen är värre än vad jag trodde, speciellt när de inte ens stannar för dig efter du stukat foten. Hemskt.

2011-06-14 @ 06:45:42
URL: http://syndromstockholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättefin header !

2011-06-14 @ 11:37:59
URL: http://hoppfocus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0