Visa var "skåpet" ska stå!

Jag hörde ett så sjukt roligt samtal idag på väg till jobbet. Det var en tjej och en kille båda runt 12-13 år som satt mittemot mig på tuben och pratade om skolan. Killen berättade att han skulle få titta på blod på en lektion i ett sånt där stetoskop. Tjejen rättade honom och sa "Du menar mikroskop?" "Ja, just det." svarar han. Hon fortsätter då att berätta om hennes astronomilektion varpå han avbryter henne för att säga att han minsann har ett mikroskop hemma. Hon ser nu lite frågande ut och verkar inte riktigt förstå sammanhanget. Då säger han "Du vet, ett sånt mikroskop som man tittar på stjärnor med." Hon rättar honom ännu en gång och säger "Nej, DET är ett stetoskop".

Haha, det var så svårt att hålla sig för skratt. Jag skrattar nog fortfarande lite inombords. Undrar om de tänkte försöka lyssna på stjärnornas hjärtslag, eller så var de bara lika morgontrötta som jag.

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

hshs cute!

2011-02-14 @ 08:03:47
URL: http://emmasays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0