Snabbspola eller ur vägen!

Hur kommer det sig att folk som går i samma takt, insisterar att gå bredvid varandra? Varför kan de inte gå bakom/framför varandra? Jag förstår inte logiken. Och de kan inte skylla på att de är morgontrötta för det är hela jävla dagen som man hamnar bakom folk som verkar tro att Centralen eller trappan på Slussen (eller egentligen överallt) är någon slags scen för linjedans i tryckartempo. Jag blir så trött på att dagligen hamna bakom dessa puckon som tror att scenen är deras och inser inte att andras tempo kanske inte är tryckare. Mitt tempo, som jag vill gå i, är mycket snabbare. Det är techno på snabbspolning. Så låt mig komma förbi, om bara för den enkla anledningen att slippa bli trampad på fötterna av en riktig syndromsubba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0