Det ständiga lördagsproblemet

Jag har ett problem. Det återkommer VARJE lördag av olika anledningar, så nu tänkte jag att jag ska lätta mitt hjärta lite. Problemet består av att jag går upp på morgonen, tänker på allt jag skulle behöva göra under dagen. Det kan tex vara handla, städa, diverse ärenden eller/och motionera. Därefter äter jag oftast frukost, vilket brukar resultera i ett stökigt kök och ytterligare en sak jag måste ta itu med under dagen. Just idag, eller egentligen nästan alltid, skulle jag behöva göra ALLT ovanstående.

Efter frukosten sätter jag mig oftast vid datorn och slösurfar eller dylikt, kanske skriver ett blogginlägg (som nu). Jag tänker ALLTID att jag bara ska sitta till max någon tid. När den tiden har passerat brukar ångesten krypa på. Jag tänker då extra mycket på allt som ska göras, fortfarande sittandes med datorn i knäet. Jag tänker så hårt på allt som ska göras att jag på riktigt tror att det kommer göra sig självt. Jag tror att om jag tänker tillräckligt mycket på det så kommer kylen magiskt bli fylld, lägenheten magiskt bli ren osv osv. Detta har dock, till min stora besvikelse, aldrig hänt.

Ändå sitter jag varje lördag och hoppas, önskar och tänker tills det att jag inser att jag nog måste ta tag i skiten själv. Och då har minst halva dagen gått och det har oftast börjat bli mörkt (åtminstone den här årstiden) och jag har sån otrolig ångest att jag inte gjort det tidigare under dagen så att jag kunnat ha hela dagen kvar att göra roligare saker. Så för er som tycker att söndagsångesten är jobbig, kan jag berätta att lördagsångesten är fan så mycket värre. Men jag lär mig aldrig och DET gör mig förbannad. Jag SKA ändra på detta. Men, jag börjar nog nästa lördag.

Kommentarer
Postat av: Anja

Ja precis!! Till exempel just nu sittar jag här klockan är 19:26 og jag har inte än byrjat plugga som jäg egentligen skulla ha gjort hela dagen. Jobbigt. Och nu sittar jag här och skriver den här kommentaren haha.

2011-02-05 @ 19:27:56
URL: http://anjastensrud.blogspot.com
Postat av: Stockholm Syndromet

Haha. Ja, då förstår du nog precis vad jag menar.

2011-02-05 @ 19:46:58
URL: http://syndromstockholm.blogg.se/
Postat av: Sofia i London

känner igen mig. Men jag är så trött nu när jag går i skola, så det får bli så

2011-02-05 @ 21:20:27
URL: http://sophedeluxe.devote.se.se
Postat av: Karolina

Men, du måste ha missförstått! Alltså, lördagsångesten är asjobbig! Men ångesten på söndagen måste ju bara vara värre, brutal. För den som kommer på söndagen är ju, dels restena från lördagen (de "bortglömda" lördagssysslorna) samt kraven man har på att göra alla de där roliga, avslappnande och kultiverade sakerna som BORDE göra på en söndag. Alltså blir det typ dubbelt upp...



Min man har sagt att jag borde säga upp bekantskapen med en snubbe som heter prestationsångest, prolemet är bara att jag haft honom i min närhet så länge så jag vet inte riktigt hur jag ska kunna avsluta vänskapen...



Har en bekant som har en bekant som heter RUT, kanske skulle man ta och bli kompis med henne istället?

2011-02-06 @ 11:01:20
Postat av: Stockholm Syndromet

Sofia: Ja att plugga kan vara väldigt tröttsamt.



Karolina: Tror att vi har delade meningar där. Jag upplever söndagsångesten som obefintlig, kanske för att jag har så sjukt mycket att göra då pga allt jag inte gjorde på lördagen, att jag helt enkelt inte hinner tänka på den.

2011-02-06 @ 11:10:46
URL: http://syndromstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0