Stinkbomben

Igår morse på väg till jobbet så kommer en kvinna och sätter sig bredvid mig efter bara en station. Inget konstigt i det visserligen, men den här kvinnan hade så fruktansvärd andedräkt att jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Så fort hon satt sig kände jag denna hemska odör sprida sig i luften. Helt otroligt att hon ens gick utanför dörren på morgonen. Jag var tvungen att vrida lite på mig och luta mig bort från henne. Jag fick svårt att koncentrera mig på boken jag läste.

Hela resan satt hon i en konversation med en man mittemot, vilket troligtvis också var anledningen till att jag konstant kände hennes andedräkt komma som rökmoln i luften. Jag önskade så att hon bara kunde hålla käften eller att de inte haft så jäkla mycket att prata om. Men hennes mun gick i ett HELA resan.

Vanligtvis brukar jag säga till om någon, vän eller främling, har något i tänderna eller mascara under ögonen eller dylikt, men när det är andedräkten... var börjar man? Ursäkta, men du luktar skit i munnen. Jag har inte riktigt mage att säga det till någon jag inte känner. Så det var bara att genomlida resan som idag kändes dubbelt så lång och försöka andas med munnen för att undvika att svimma.

Kommentarer
Postat av: ulrika

Haha, en tjej på min avdelning sa det till en kille på lagret förra veckan! #Du får fan leta upp ett tuggummi för det där är ingte okej!"



Hahahaa!



Förresten, vad önskas? Tror jag var full när jag frågade så jag minns inte svaret.

2011-08-04 @ 21:12:27
Postat av: juana

när sånna där saker händer mig (visserligen har det aldrig handlat om just andedräkten, men typ obehagliga människor) så brukar jag helt enkelt byta sittplats, gå till en annan del av bussen

2011-08-09 @ 17:32:06
Postat av: Stockholm Syndromet

Smart drag Juana, ska tänka på det nästa gång.

2011-08-09 @ 20:50:26
URL: http://syndromstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0