Skitäckligt

En sak som jag kom att tänka på idag när jag var på väg hem var vad folk faktiskt pratar om i mobilen på tågen. Jag satt mittemot en man som pratade i telefon. Till en början var det ett fullt normalt samtal och jag tänkte inte ens på vad han sa. Efter ett tag dock, så börjar han berätta om en konversation han haft under dagen med, vad jag verkligen hoppas var, hans inte alltför gamla son.

Jag ska inte berätta i detalj vad han sa, för det förtjänar ingen att behöva lyssna på, men han pratade om hur den här personen hade bajsat på sig och om lukten och att han verkligen skulle behöva gå på toa. Helt sjukt. Inser folk inte att om man sitter på ett tåg eller en buss så har man inte bara en konversation med personen på andra sidan luren utan med alla omkring en också? Så kanske att man då inte ska snacka om de mest privata sakerna. Alla är inte intresserade av att lyssna på det. Så nästa gång du får för dig att prata skit på tåget tycker åtminstone jag att du ska skita i att öppna munnen överhuvudtaget.

Kommentarer
Postat av: lady thirty

folk är lite (eller mycket ibland) märkliga, speciellt när det kommer till att prata i mobilen och högt ska de prata om de där äckliga sakerna också...hm!?

2011-04-29 @ 19:09:26
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ladythirty/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0