Käppar i hjulen

Älskar att våren äntligen har börjat på allvar. Ett problem bara som det fina vädret för med sig. Alla jävla cyklister som tror att de äger hela stan. Ofta så skriver jag ju i bloggen om en massa oskrivna regler, men i detta fall så finns det jättetydliga skrivna regler som cyklisterna ska följa, men nästan alltid skiter i. Heldragen linje ska inte passeras, väjningsplikt gäller och viktigast av allt, vårdslöshet i trafiken är ett riktigt begrepp. Detta är ett riktigt problem som i allra högsta grad framkallar en ordentlig syndromattack, eller ja, den bokstavliga attacken har ju inte kommit än, men tro mig, den kommer.

Inom snar framtid kommer jag börja gå runt med käpp, inte för att jag behöver, är gammal eller tycker att det är coolt men för att kunna sätta den i hjulen på cyklistjävlarna som har mage att cykla i full fart i gångbanan när det finns gott om plats i cykelbanan alldeles bredvid. Eller de som plingar frenetiskt när man tydligt går i gångbanan och de kommer bakifrån. Eller den värsta sorten, de som försöker döda en genom att gasa när gångbanan korsar cykelbanan och de ser att man kommer. Bryt mot dessa regler om ni vågar och ni kommer önska att ni hade hjälm för då släpper i syndromsubban lös på egen begäran. Ni förtjänar inget mindre än en käpp i hjulet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0