Tisdagstips

Anledningen till temat tisdagstips är dels för att jag vill visa så många sidor av Stockholm som jag kan, ur min synvinkel dvs, och dels för att tisdagar utan tvekan är veckans tråkigaste dag då allt verkar gå fel...alltid. Idag tex blev tåget stillastående både när jag var på väg till jobbet och när jag var på väg hem. En sån sak händer nog bara på tisdagar. Så istället för att endast hata tisdagar, vilket jag gör, vill jag tänka på något bra eller roligt på en annars så dålig dag.

En sak som jag kan tycka är nästan obligatoriskt i Stockholm är att ta sig tid (och råd) att åtminstone ibland gå ut och käka brunch. Det är gott, socialt och det finns en hel uppsjö av varianter att välja på. Även om jag nog tycker bäst om den klassiskt amerikanska så är det kul att Berns kör med en asiatisk variant och att Kvarnen kör klassiska svenska smaker. Sen kan man ju alltid välja ställe efter utsikt, mysighetsfaktor, kundkrets och musik. Dessutom uppmanar brunch till sovmorgon utan att man sover bort hela dagen. Men det allra, allra bästa med brunch är att det är tillåtet att ta en drink mitt på dagen. Trots allt positivt med att bruncha är jag väldigt dålig på att ta mig tid för detta. Så med det sagt, vem är sugen på en brunch med mig i helgen???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0