Överallt

För några dagar sen, när jag stod på t-banan på väg till jobbet, lyfte jag blicken från golvet (där den annars fäster sig tidigt på morgonen) och mitt framför ögonen på mig, i händerna på mannen mittemot, ser jag "Stockholmssyndromet. Då menar jag inte att han var syndromdrabbad och nära ett psykbryt, utan det var titeln på boken han höll i. Den handlar visserligen om gisslandramat, men jag tyckte det var ett så lustigt sammanträffande.

Faktum är att sen jag böjade blogga så ser jag massor av saker i Stockholm som jag tidigare inte sett eller tänkt på. Idéer till bloggen kommer från både höger och vänster och massor av stadens oskrivna regler har plötsligt uppenbarat sig. Men det har också fått mig tänka på att jag behöver strukturera upp bloggen lite för att göra den mer läsvärd. Framförallt är jag riktigt dålig på att lägga upp sköna Stockholmsbilder, vilket ändå har varit en ambition. En till fundering är att jag vill kunna ge lite sköna Stockholmstips.

Så, för att göra detta på ett bra sätt och få lite rutin på det hela tänkte jag införa 2 saker i bloggen. Tisdagstips och veckans bild (som troligtvis blir på söndagar). Låter det som en bra idé?

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tummen upp för det.

2010-10-14 @ 21:21:16
Postat av: Tess

låter bra, väntar på denna söndagens bild..kram

2010-10-17 @ 10:09:54
URL: http://tpform.se
Postat av: Stockholm Syndromet

Chilla Tess, det är ju trots allt söndag. Bilden ligger uppe nu iaf. Kram

2010-10-17 @ 10:53:17
Postat av: Apan Ove

Yep!

2010-10-21 @ 21:14:08
URL: http://www.tr3apor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0