Olyckshändelse

Just nu är jag så trött att jag knappt vet vad jag heter. Det är just när man är så trött som man bara vill komma hem. Man vill inte behöva tänka på hur man ska ta sig hem. Men det är även just då som SL ska jävlas med en. Det är då en resa som normalt tar 20 minuter tar en timme. Det är just då nåt pucko som tröttnat på livet bestämmer sig för att det bästa sättet att slippa sina problem är att hoppa framför ett tåg. Dessutom kommer puckot alltid på detta mitt i den värsta rusningen. Jag kan förstå att en person mår så dåligt att han/hon tycker att den enda utvägen är döden. Men jag kan på fullaste allvar inte förstå varför man vill förstöra för massor med främlingar när man gör detta.

Jag kan inte heller förstå SL:s sätt att informera om detta. Det är ju faktiskt en ren lögn som kommer upp på perrongernas displayer. Som alla vet brukar texten lyda ungefär "Pga en olyckshändelse är det stopp i trafiken mellan A och B. Bussar ersätter". I de allra flest fall är ju detta en total lögn. För det första är det sällan en olyckshändelse. För det andra så är det faktiskt inte stopp i all trafik. Det är bara stopp i SL:s trafik. Bilar och taxi funkar utmärkt. SL:s ersättningsbussar däremot funkar ungefär lika bra som tågtrafiken, dvs inte alls. Oftast kommer inte bussarna förrän tågen nästan börjar gå igen.

Jag tycker istället att texten på displayerna borde lyda "Pga att en tragisk människa bestämt sig för att avsluta sitt liv på värsta tänkbara sätt och gett en av våra chaufförer traumatiska minnen för livet så fungerar inte vår trafik för tillfället. Vi kan självklart upprepa detta meddelande varannan minut i högtalarna, men det är också det enda vi kommer att säga. Vi kan INTE svara på när trafiken kommer att rulla igen och vi kan INTE lova att du kommer på någon av de få ersättningsbussar som vi snart ska försöka få tag på. Vi kan bara skratta åt er medan ni står ute i kylan och fryser. Lycka till med att få tag i en taxi." Min gissning är dock att SL inte har någon anställd som är kompetent nog att skriva så många ord på en och samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0