Tvättstugetankar

Jag har  en fantastiskt rolig kväll framför mig. Ska snart gå ner till tvättstugan och kasta in tvätten och sen består väl resten av kvällen av att springa ner dit lite då och då. Superkul. Verkligen. Förhoppningsvis blir imorgon desto bättre. Det är ju sista fredagen i månaden och i min värld betyder det löningsfredagsleken. Mycket roligare än att tvätta.

Det finns flera saker som gör det jobbigt att tvätta, speciellt i tvättstuga. Alla trappor är jobbiga, iaf när man bor i ett hus utan hiss. Fast det försöker jag visserligen se som motion. Sen är maskinerna jättejobbiga för när man sätter igång dem så står det en viss tid, tex 45 min. Om man då går ner ca 45 minuter senare för att tömma maskinen så är det ofta 1 minut kvar eller nåt. Sen kan den stå på 1 minut i säkert 10 minuter. Sjukt irriterande, eftersom man litar så blint på tiden som står så kan man ju inte riktigt gå ifrån,så istället står man där i ca 10 minuter och bara väntar. Ja, ja, det finns fler saker som är jobbigt med att tvätta, men vi tar det någon annan gång.

Kommentarer
Postat av: Christel

Men ändå är det ju något charmigt med tvättstugor. Jag blir alltid lite mjuk i själen när jag är i en tvättstuga. Fast det kanske bara är jag som har en något romantiserad bild av tvättstugor. :)

2011-05-27 @ 10:28:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/yrvader

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0