Fåglarna

En sak som stör mig mer än alla puckon på gatorna i den här staden, är alla jävla fåglar på gatorna. Och då menar jag inte söta små domherrar eller bofinkar utan alla smutsiga duvor och måsar. De bara äter och skiter och flaxar upp med ett mission att komma så nära folk som möjligt utan att träffa dem. Jag hatar på riktigt deras existens på Stockholms alla torg. De är överallt. Gå förbi en hamburgebar, vilken som helst, och där är de (men de verkar ändå föredra Burger King för Segels torg är självklart den absolut värsta platsen). Fåglar hör hemma i skogen, till sjöss eller på en tallrik. Visserligen skulle jag aldrig äta dessa skitiga fåglar, men ni fattar. Mitt syndrom kickar in varje gång en duva flaxar upp i ansiktet på mig och varje gång önskar jag att det vore en lerduva som man kan skjuta ner. Det enda som är värre än dessa fåglar är idioterna som matar dem. Fattar inte folk att de inte hör hemma mitt i stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0