Vissa dagar

Vissa dagar vaknar man upp som vanligt, känner sig som vanligt och beter sig som vanligt, men ändå känns allt konstigt. Idag var en sån dag. Ju närmare kontoret jag kom imorse desto ödsligare blev min omgivning. Det är sällan man uppfattar Stockholm som tyst, men idag gjorde jag det. Jag började tom tveka på vilken dag det var, trodde att det var söndag (vilket det var för många). Jag tänkte tom tanken att alla andra kanske lyssnat/sett på nyheterna och fått nåt meddelande om att luften var giftig och man skulle hålla sig inne, och att det bara var jag och några enstaka satar till som missat detta och snart skulle dö. Men det visade sig, tack och lov, att det inte stämde. Det var bara många som varit tillräckligt smarta att ta semester för att få långhelg. Skönt för dem och bra för mig. Det fanns ju på så sätt många färre att irritera sig på idag då. Ha nu en grym fredagskväll alla.

Kommentarer
Postat av: sprattelvinkel

Men det var väl skönt att Stockholm kunde få lite lugn och ro en dag å ;)

2011-01-08 @ 05:43:34
URL: http://lindaswegdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0