T-banestrejk

Imorse inleddes tunnelbaneförarnas strejk och deras förhoppningar var/är att få toapauser och slippa jobba mer än 5 timmar i sträck utan paus. Läste nyss den HÄR artikeln om ärendet. Som jag ser det är det två saker som stör mig. Det första är att deras krav inte bara uppfylls på en gång. Det är ju faktiskt inte så att det de begär är helt orimligt. Det är faktiskt ganska basic.

Det andra är att om man nu ska gå ut i strejk, ska det inte märkas då? När jag hörde om detta imorse tänkte jag "Oh, helvete. Det kommer vara helt galet mycket folk på tuben idag. Kaos." Bara det att det var inte alls så. Jag fick varken trängas eller vänta mer än 1 minut. Och samma sak på hemvägen. Om man går ut i strejk får man väl fan se till att det märks. Gör det med buller och bång. Se till att det blir jävligt jobbigt för resenärerna så att de ringer och klagar. Då blir det nog fart på arbetsgivarna ska ni se. Detta kan nog bli den minst effektfulla strejken jag hört talas om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0