Vad gör man inte en fredag som denna om man inte sitter och stickar på t-banan.

Imorse, på tunnelbanan, på väg till jobbet satt det en kvinna/tant i mitt blickfång. Kort efter att hon satt sig ner på Centralen plockar hon upp garn och stickor ur ryggsäcken hon hade med sig och BÖRJAR STICKA?! Det hon stickade såg ut att vara en ärm till en barntröja men vad vet jag. Det är så himla roligt att, ibland när man är tillräckligt pigg på morgonen, observera vad folk faktiskt gör på tågen. De flesta sitter och läser en Metro. Andra fifflar med sina mobiler. En del lyssnar på musik. Men den här tanten (runt 60 år) satt verkligen och stickade. Det har jag aldrig någonsin sett någon göra på tåget förut. Det var en så himla rolig start på dagen och resten av vägen till jobbet gick jag med ett lätt leende på läpparna och syndromet lyste med sin frånvaro. Kanske var det inte bara pga tanten, utan lite kanske berodde på att det faktiskt är FREDAG. Hoppas ni får en grym kväll för det ska jag ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0