Stockholm har blivit kallt

Eller rättare sagt så har det varit alldeles för kallt, alldeles för länge i den här staden. Och det gäller både vädret och folks attityder. Ibland tror jag på riktigt att folk har frostskador på hjärnan, så kylig är stämmningen när man går runt på stan eller försöker ta sig någonstans.

Inte heller jag är någon solstråle bland folkmassorna jag helst skulle slippa. Idag har jag irriterat ihjäl mig på folk som tycker att det är en bra idé att i vänthallarna vanka fram och tillbaka precis framför dörrarna så att dörrarna går upp varje gång de passerar. Det är svinkallt ute och fine by me om du vill gå ut. Gör det! Men gå för fan inte fram och tillbaka alldeles intill dörrarna PÅ INSIDAN. Det är ungefär som att de tror att de har magiska krafter och på egen hand kan få dörrarna att öppnas av sig självt. Så idiotiska blir folk i den här staden när temperaturen sjunker under -15°.

Kommentarer
Postat av: malin

svar: jaaa, det är sjukt hur snygg en väska kan vara, haha!:)

2011-02-24 @ 21:23:51
URL: http://mjar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0