Knäpptyst

Ikväll kommer en kompis på middag. Det ska vekligen bli jättetrevligt eftersom det vr ett tag sedan vi sågs. Av denna anledning skulle jag idag åka och storhandla, så att jag kan bjuda på den grymma middag jag planerat. Jag går upp mot parkeringen där bilen har stått de senaste två veckorna. När jag kommer dit ser jag min bil med ett ca 30cm snötäcke över sig. Jag sätter mig för att starta den och INGENTING händer. Det är knäpptyst. Inte ens en antydan till en liten host vill bilen ge ifrån sig. Så det var bara att ställa sig och ringa runt till alla med bil som bor i närheten. Efter några försök lyckas jag få tag i en bil jag kan låna... om ett par timmar. Så jag kanske behöver planera om middagen en aning. Men, men, det blir nog bra ändå.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Kul bloggidé, gillar verkligen namnet!

Och ja, det blir tyst när det är mycket snö - på flera sätt. Hoppas det fixar sig för dig med bilen. Ha en trevlig fortsättning på helgen!

2011-02-19 @ 16:11:52
URL: http://katarinaonils.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0