Inte världens bästa måndag

På väg till jobbet imorse satt jag mittemot en tjej som tydligen tyckte att det var helt ok att hosta rakt ut i luften. Varför besvära sig med att lyfta upp en hand till munnen och skona alla andra medpassagerare från hennes bakterier liksom? Den typen av beteende säger mig bara en sak. Du är dåligt uppfostrad och äcklig (kanske kan klassas som två).

När jag sedan kommer till jobbet möts jag av ett skrivbord fullt med glassplitter. Tjuvarna som redan varit där två gånger sedan jul har nu alltså varit där igen. Jag får uppmaningen av en kollega att jag inte får röra något förrän polisen varit där med sina tekniker. Vid ca 14.30 behagar de att dyka upp. Jag kunde alltså varken jobba eller fokusera ordentligt tills dess. Efter en pratstund med dem gick resten av dagen åt till att sopa upp allt glas vilket ledde till en hel del glassplitter i händerna. Som pricken över i:et en redan pissig dag så missar jag precis tåget på väg hem. Mao, inte världens bästa måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0