Är det bara jag?

Ok, detta har ingenting med varken Stockholm, syndromet eller min vardag att göra men jag kände att jag måste skriva det här. Filmaffischen nedan har jag sett typ en miljon gånger och varenda gång jag ser den, innan man riktigt kollar ordentligt, ni vet när man bara slänger ett öga, så tycker jag att det ser ut som Michael Jackson. Är det bara jag som ser det? Självklart menar jag inte den yngre versionen av honom, utan den äldre och brutalt opererade. Hur osmickrande är då inte bilden för Penelope Cruz? Jag har inte sett filmen och vet knappt vad den handlar om men med den här affischen få jag ingen lust att se den heller.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hahaha tyckte direkt att det såg ut som Michael Jackson!



Hahaha dör.



Sofie

2011-02-17 @ 12:50:25
URL: http://scienceandletters.tumblr.com/
Postat av: ella

Håller med, liknar verkligen MJ.



Och vilken titel sen, "Brustna omfamningar".... vad hände där?? Låter som en riktigt dålig tantsnuskbok.

2011-02-21 @ 12:27:18
Postat av: Stockholm Syndromet

Ella: Hahaha, verkligen tantsnuskbok. Den hade jag inte ens tänkt på än.

2011-02-21 @ 19:02:07
URL: http://syndromstockholm.blogg.se/
Postat av: ...

Almodóvar är ju inte direkt känd för att omfamna de gamla idealen av esteticering där det "vackra" är det objektivt goda. Färgskalan är ju typis för honom. Men om man vill se en feel goodfilm, är det kanske inte någon god idé att titta på en Almodóvarfilm.

2011-02-27 @ 14:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0