Äntligen hemma

Kom hem igår men var alldeles för trött för att skriva nåt. Valde att packa upp och sova istället. Men nu är jag fit for fight och har massor att berätta om semestern på Malta. Tänkte lägga upp alla mina bästa tips imorgon i "Tisdagstips", det verkar passande. Tänkte även ge er en ordentlig bildkavalkad eller två, men har ännu inte kollat igenom kamerorna, så idag får ni nöja er med en kort sammanfattning än så länge.

Malta var galet varmt, troligtvis den varmaste resan jag gjort någonsin. Det tog ca tre dagar innan jag riktigt förstod mig på ön, människorna, kommunikationerna och ja, allt. Dessutom var det vänstertrafik så man kollade konstant åt fel håll när man skulle gå över gatan. Under den gångna veckan har vi hunnit med galet mycket. Vi har varit på flertalet museum, åkt båt runt hela ön, badat, solat, stosat runt på medeltidsgator, ätit god mat, druckit bra viner, tittat på fyverkerier, hoppat undan för kackerlackorna på gatan och massor med annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0