Stockholm, stad i världen

För de allra flesta handlar Stockholmssyndromet om ett gisslandrama som utspelade sig vid Norrmalmstorg. Den här bloggen handlar om "Stockholm syndromet", ett syndrom, eller snarare en smitta, som många stockholmare lider av. Jag ska förklara lite kort vad syndromet handlar om. I Stockholm finns det en mängd oskrivna regler. Man ska stå på en viss sida i rulltrappan, köra bil med en viss attityd och rulla lite nonchalant med ögonen i vissa situationer. Som smittad följer man dessa regler blint och irriterar sig orealistiskt mycket på de som inte gör det. Jag lever med Stockholm syndromet (Första steget är väl att erkänna det) och bloggen handlar om de observationer och irritationer jag möter i min vardag som "syndromdrabbad". Men självklart är bloggen även en kärleksförklaring till den stad i världen jag älskar mest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0