Spårvagnarna har rymt

Berättade ju förut att vi missade spårvagnen från Djurgården i fredags. Det känns helt bakvänt att nämna både spårvagn och en stadsdel i Stockholm i samma mening. Jag förstår inte riktigt vad dessa ska vara bra för. Okej, jag kan hålla med om att det finns en viss miljöaspekt men nu finns det ju bara en enda ynklig liten spårvagnslinje i Stockholm så jag har svårt att se att den påverkar miljön speciellt mycket.

Istället tycker jag att det är tragiskt att Sveriges vackraste stad nyligen blev väldigt mycket fulare. Dessutom tycker jag att det är viktigare att satsa på att de kommunikationer som redan finns fungerar och det gör de inte (behöver jag påminna någon om förra vintern). Så vad fan hjälper spårvagnen om man inte kan ta sig till den. Den enda anledningen jag kan komma på till att vi numera har spårvagn i Stockholm är att de måste varit fruktansvärt trötta på Göteborg och rymt till Sveriges framsida.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Stockholm hade tidigare (1877-1968) en sjuhelvetes massa spårvagnar. Hur kan du i egenskap av stockholmska inte veta det?

Du är bara arg hela tiden. Läs en bok istället och lär dig något, så kanske du slipper det. Alla stockholmare är verkligen inte lika koleriska som du. Jag föreslår terapi eller annan hobbyverksamhet än frivillig irritation, konsumism och dålig människosyn. Lycka till!

2011-01-18 @ 23:27:34
Postat av: Stockholm Syndromet

Svar till Hanna:

Jag är fullt medveten om att Stockholm en gång hade spårvagnar, men eftersom bloggen handlar om Stockholm IDAG nämner jag inte det.

Jag tycker att det är ganska komiskt faktiskt, att du anklagar mig för att vara konstant arg och ha en kass människosyn när du själv är ganska snabb att döma.

2011-01-19 @ 06:42:22
URL: http://syndromstockholm.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag anklagade dig för att vara kolerisk och frivilligt irritabel, inte konstant arg. Kass människosyn verkar du ju faktiskt ha, av dina inlägg att döma. Vad du gör i övrigt har jag ingen aning om, men att skriva inlägg efter inlägg om hur äckliga alla runt omkring dig är, verkar inte gynnsamt om du vill framstå som en blomstrande individ med aptit på din omvärld, byggd på din fantastiska inställning till människan per se.

2011-01-21 @ 11:09:47
Postat av: Stockholm Syndromet

Hanna.

Du skrev "du är bara arg hela tiden". Om detta inte kan tolkas som konstant arg vet jag inte vad som kan göra det. Jag undrar om du rentav kanske känner dig träffad av något jag skrivit (förutom spårvagnarna)? Är du själv stockholmare och kanske lider av en däng av syndromet? Du förtjänar ett inlägg tillägnat dig och det ska du få. Håll utkik och läs det så kanske du förstår syftet med bloggen bättre.

2011-01-21 @ 20:48:10
URL: http://syndromstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0