Dagens dag

Idag mår jag bättre och har tom gått ut en sväng. Mest för att jag tvungen, men även för att det verkade som en bra idé att få lite frisk luft. Jag gick och hämtade ut ett paket, handlade lite nödvändigheter till middagen och svängde förbi systemet. Handlingen fick bli på Coop. Egentligen hatar jag den butiken men den ligger nära så det är praktiskt att gå dit.

Anledningarna att jag hatar just den butiken är många. De har ofta ett dåligt sortiment, kunderna är mest kärringar som irriterar en och personalen är ohjälpsamma, tröga och troligtvis lite efterblivna. Sen har de även några snabbkassor med självscanning. Detta brukar jag gilla i andra butiker men i just den här butiken är dessa kassor ungefär lika tröga som personalen. De här kassorna har en röst som berättar precis allt man ska göra, typ "lägg varan på vågen" eller "välj hur du vill betala". Självklart pratar rösten långsamt och tydligt, vilket är bra för alla nybörjare, men när man står där med vinterjackan och svettas och bara vill komma därifrån, så önskar man att kärringrösten bara ska hålla käften. Man önskar också att när man har tryckt på knappen för kortbetalning så ska rösten ha uppfattat att man tryckt och inse att den inte behöver avsluta sin tröga mening innan man kan dra kortet. Värst av allt dock är att det är inte nog med att jag måste lyssna på bara kärringrösten i min maskin, nej, jag måste höra alla andra kärringröster också (både maskiner och kunder). Men jag blir nog mest arg på mg själv. För varje gång jag har handlat i den här butiken så lovar jag mig själv att aldrig gå tillbaka dit, men så står jag där varje gång jag ska panikhandla, förbannad för att de aldrig har färska grönsaker och att kassakön inte rör på sig. Will I ever learn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0