Tisdagstips

Idag vill jag tipsa om den enligt mig skönaste mässan. Det goda köket äger rum på Stockholmsmässan i Älvsjö under helgen (12-14 november). Själv ska jag nog dit på söndag. Förra året missade jag mässan, men jag var där för två år sen och det var grymt.

Fast det som troligtvis var mest minnesvärt med den dagen var tågresan dit. Det klev nämligen på en alkis som troligtvis även var påverkad av andra preparat. Så fort dörrarna stängts börjar han sjunga och det var knappast någon skönsång. Sången hade inte ens någon text utan han sjöng bara lalala så högt han kunde, om och om och om igen. Tänk er en alkad amatöroperasångare med en touch av rökröst. Alla andra på tåget var ordentligt obekväma, inklusive mig själv, och det tog nog cirka två stationer (av konstant sjungande fram och tillbaka i vagnen) innan en lite kaxig kille ställer sig upp och säger "Håll käften!!!". Pga den här killens attityd så svarade ju även "sångaren" på ett hotfullt sätt. Det var nära att bli bråk mellan dem (i det här läget rullar vi in mot tredje stationen), men min kompis kompis man ställde sig upp, helt oväntat, tog ett ordentligt tag om "sångarens" jacka och sa bara "nu kommer du med här" samtidigt som han bokstavligen kastade av honom från tåget. Han fick en del spontana applåder efter detta, med all rätt. Det tog nog några glas vin på mässan för att dämpa chocken, men trevligt var det. Så vi får väl se om något lika spännande händer i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0