Tackbrev och snöröjning

Jag hade tänkt att jag skulle skriva ett inlägg om ett brev som damp ner i brevlådan härom dagen. På det stod det tack för att du betalar din el via e-faktura. Den riktigt stora fördelen är att detta sparar massvis med pappershantering och bidrar därmed till minskad miljöpåverkan. Jag tycker att det är så ironiskt att de då tycker att det är en bra idé att skicka detta tackbrev till deras kunder med posten. Var finns logiken i det? Vilket pucko som kläckte den briljanta idéen.

Men sen gav jag mig ut i snön för att storhandla och kom då på en annan sak att blogga om. Nämligen den katastrofalt dåliga snöröjningen. Det tog mig för det första dubbla tiden att ens ta mig upp till parkeringsplatsen där bilen står eftersom trottoaren var hälften så bred som vanligt pga alla snödrivor som någon tyckt bara kunde plogas upp längs kanten och inte forslas bort. När jag sedan kommer fram till parkeringsplatsen blir jag tvungen att lägga 15 minuter på att skotta ut bilen ur snödrivorna som gick upp till knäna för att sedan lägga ytterligare 10 minuter på att borsta av en halvmeter snö från bilen.

Väl ute på vägarna så hoppas man bara (ännu mer en vanligt) att man ska ha tur med rödljusen, eftersom att man knappt kommer iväg var man än stannar. Skitbra jobbat kommunen! Att lägga pengar på snöröjning är ju helt jävla onödigt, för det kommer ju aldrig snö i detta land, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0